Heel vaak begon ik de afgelopen weken e-mails en telefoongesprekken met deze tekst:

“D(esign)-day is een halfjaarlijks, eigenzinnig evenement in het zuiden van Nederland. Dit voorjaar vindt het voor de 7e keer plaats, van 23 t/m 26 mei, in de SAM Decorfabriek in Maastricht. Het evenement is tentoonstelling, beurs en veiling ineen. Aan D-day doen binnen- en buitenlandse ontwerpers mee, die hun objecten zelf bedenken én maken. Geen massaproductie of 13 in een dozijn, maar eerlijk en uniek handwerk.”

Dit in de hoop sponsoren, deelnemende designers of in elk geval zo veel mogelijk bezoekers te trekken. Ik vrees dat ik niet erg succesvol ben geweest. Deels omdat ik nog 0,0 ervaring had op het gebied van fondsenwerving, deels omdat ik te laat ben ingehuurd. De meeste stichtingen en fondsen hanteren beoordelingstermijnen van een maand of drie voordat ze beslissen of ze een bedrag toekennen.

Mocht de organisatie voor de 8e editie, ondanks het uitblijven van klinkende resultaten, nog een keer met mij in zee willen gaan, dan heb ik een uitgebreid plan klaarliggen met hoe ik het aan ga pakken. Heb er nu al zin in om dat plan uit te voeren!